Par skolu

Bērnu aizsardzības likums Jelgavas novads uzdevumi.lv jaunatne jaunatneslietas E-klase Tālmācība tavatalmaciba.lv Erasmus+

Ziņas

2012-04-20 08:27

Skolotāju un izglītojamo vizīte Tallinas pieaugušo ģimnāzijā

Seminar of representatives of Students for Partners Schools.

Š.g. 10.-12.aprīlī Jelgavas novada Neklātienes vidusskolas skolotājas –Anda Paņuhno,Evija Ragovska un jauniešu pašpārvaldes dalībnieki Edgars Ozoliņš,Mārtiņš Semanis piedalījās Tallinas Pieaugušo ģimnāzijas(Tallin Adult Gymansium) organizētajā seminārā,kurā piedalījās skolotāji un skolēni no Latvijas,Somijas un Igaunijas.

10.aprīlī ierodoties Tallinā uzreiz devāmies uz Oru hoteli,kurā mūs izmitināja semināra organizatori.Uzreiz pēc tam steidzāmies uz Tallinas Pieaugušo ģimnāziju,kur tikāmies ar pārējiem semināra dalībniekiem.Pēc nelielas iepazīšanās devāmies uz konferences zāli,kur mēs prezentējām mūsu skolu,tās jauniešu  pašpārvaldes darbu un un parādījā ,ka esam izpildījuši uzdoto uzdevumu-noskaidrojuši mūsu skolas labāko skolotāju,kā arī klausījāmies pārējo skolu pārstāvju sagatavotās prezentācijas.Īpaši interesanta bija Tallinas Pieaugušo ģimnāzijas direktora-Heiki Kiidli-sagatavotā prezentācija.Tikām arī apbalvoti ar patīkamām piemiņas balvām.Tad mēs kā viesi devāmies uz stundām,lai vērotu Tallinas Pieaugušo ģimnāzijas mācību procesu.

Kad nu bijām nedaudz pastrādājuši,devāmies uz Tallinas vecpilsētu(Tallin Old Town),kur organizatori bija sarūpējuši mums atraktīvu un interesantu uzdevumu.Katrai skolas grupai tika izdalītas vecpilsētas kartes ar atzīmētu maršrutu un apzīmētiem apskates objektiem. Zem katra apskates objekta bija jautājums uz kuru mums bija jāatbild. Tā bija lieliska iespēja uzzināt daudz interesantu lietu par vecpilsētu, tās vēsturi un arhitektūru.

Dienas beigās bija atpūtas pasākums-skolēniem un skolotājiem atsevišķi.Mēs, jaunieši, devāmies uz kādu no vecpilsētas restorāniem,kur varējām baudīt labu mūziku,ēdienus un dzērienus.Pieņemu,ka arī skolotāji labi pavadīja laiku J.

Nākamajā dienā  11.aprīlī jau plkst.9.00 no rīta devāmies ekskursijā ar autobusu.Kā pirmais apskates objekts mums bija ūdenskritums-Jagala juga,kurš ir augstākais Igaunijā(8m).Tad braucām uz Rakveri.Tur mēs gida pavadībā apskatījāmies Rakveres pili.Bez tā ,ka mēs uzzinājām daudz par tās vēsturi,mums bija arī iespēja piedalīties tādā atrakcija kā šaušana ar loku mērķī,un noskaidrojām arī labākos no mūsu grupas.Nākamais pieturas punkts bija –Lahemaa nacionālais parks(Lahemaa National Park),kur apskatījāmies meža muzeju un vienu no Igaunijas izcilākajām muižām-Manner of Sagadi.Kā ekskursijas pēdējais apskates objekts bija jūrnieku/zvejnieku ciemats-Käsmu village.Tas izceļas ar to,ka tur dzīvoja un dzīvo jūrnieki un to ģimenes,tajā ir sava  Jūras akadēmija(kurā nu jau vairs nemāca) un ciematā visas mājās ir baltas,tā viņiemir tāda tradīcija. Apskatījāmies arī akmeņaino jūras krastu.

Pēc ekskursijas mēs vēl kopā sapulcējāmies atvadu vakariņās,kurās pasniedzām organizatoriem un citiem pārstāvjiem mūsu sagatavotās dāvanas.

Pasākums bija tiešām ļoti labi noorganizēts.Lieliski pavadīts laiks un gūta jauna pieredze.

11. klases izglītojamais Edgars Ozoliņš

Tallina ir ļoti skaista pilsēta, pie pašas jūras. Aukstais laiks mums nebija šķērslis iepazīt Tallinas skaistākās vietas. Sadarbības ietvaros kolēģi no Igaunijas un Somijas dalījās pieredzē par  izglītības sistēmu savā valstī. Igaunijā izglītības sistēma līdzīga kā Latvijā, bet eksāmeni jāliek 6 priekšmetos. Somijā neklātienes vidusskola jāapmeklē katru dienu. Augstākā izglītība ir bezmaksas.

Tallinas pieaugušo ģimnāzijā bija iespēja piedalīties matemātikas un mūzikas stundās, jāsecina, ka Latvijā stundās izmanto vairāk informācijas tehnoloģijas. Bet jaunieši stundās ir atsaucīgi un zinātkāri, tāpat kā pie mums. Jaunieši Igaunijā labi runā angļu valodā, bet krievu valodu  prot ļoti maz.

Priecē, ka gan igauņi, gan somi zina daudz par Latviju - par Vecrīgu, Jūrmalu, Dziesmu un deju svētkiem, Latvijas balzāmu u.c.

Jauniešiem bija iespēja pārbaudīt un parādīt savas angļu valodas zināšanas un komunikācijas prasmes (neliels eksāmens sev).

Ļoti priecājamies par iespēju iepazīt citas valsts kolēģus, studentus un kultūru!